måndag 6 juni 2011

Ylistarotävlingarna 28.5

Tänkte berätta hur det gick på våra första regiontävligar förra Lördagen.

Vi startade 90cm och 100cm, vår tredje 100cm bana dvs ;)


Lerijs var riktigt taggad den dagen! Hade inte hoppat honom på en vecka innan det så.
Han fick vänta nästan 2h i trailern innan vi lastade ut honom, vi hade visst missuppfattat hur länge det skulle ta innan vår start.. Meen, man lär ju sej ju mer rutin man får :)
Lerijs tog det dock riktigt lungt i bilen.

Sen då jag värmde upp så var han helt ok, själv hade jag lite brist på fantasi vad jag skulle göra..
Men kållade nu att allt funkade, och han var ju framåt!

90cm banan var han väldigt framåt men jättekul att rida! :) Han hoppade glatt alla hinder, doch rev vi ett hinder :/ Orsaken tror jag ganska starkt var att han inte såg hindret så bra, det var nämligen brunt.. Och marken var ju brun så det smälte lite ihop kanske? Han hade ju rivit samma hinder heljen före..

Så fick vi ett tidsfel oxå, och det var nog för att jag rog ut svängarna ordentligt, skulle ju tänka på vägarna! :)
Slutade då med 5fel och 21plac om jag minns rätt. Jag är iallafall jättenöjd med honom! :)

100cm var han oxå taggad i, kanske lite mer t.o.m för han tog i ganska mycke i alla hopp! 30cm över ju :D Men det känns inte att han hoppar så stort för han har så fina hopp oftast :)

Denna bana sket sej lite i en linje, det var först en pysty och sen typ 18.5m till en oxer som låg på 110cm. Vi kom in i linjen i korsgalopp och hoppade första hindret med nöd och näppe, men kom då helt fel till oxern så Lerijs stannade.. Tur var nu de! annars sku de ju ha nunnat gå illa..
Men sen styrde jag om, och red ordentligt till oxern så hoppade han
jättefint! :)Resten av banan gick han som en dröm, han t.o.m lyssnade på mina hjälper :D

Hade på sporrarna denhär gången.

Överlag är jag riktigt nöjd med ylistarotävlingarna! Vi har ju nåt att träna på nu. Men inga stora fel iaf.
Ska kämpa lite med galoppen & byten, då vi får det att funka felfritt så är vi ju långt på vägen ren!


Nästa tävlingar e nu kommande lördag i Kokkola, har anmält mej till 90 & 100 igen.

Går allt bra så får vi ju fundera på att starta 110 ;) Men vi har inte så brottom!


 Taggad!! Fin & framåt, Lerijs gillar tävligar!

 Hoppade vattenmatta oxå, han brydde sej inte alls i några specialhinder!

110cm oxern, fint hopp va? Då jag gjorde rätt.. ;)



Cecilia Österåker har tagit dehär fina bilderna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar