måndag 6 juni 2011

Första inlägget e alltid svårt.. :)

Igår var jag och red Lerijs i skogen, han var lite småbusig så vi travade och galopperade ganska mycke.
Han blev för en gångs skull inte stark i galoppen i terräng, utan lyssnade på mej hela tiden. De var jätteskåj! :)
Vi var ute ca 45min.

Sen fick han 1l havre (första gången) och 2 liter speedpower och en skopa av muskeluppbyggande pulver.

Efter några timmar ringde mamma och sa att Lerijs e sjuk eller nåt? Han var hängig och helt borta.
han hängde med huvvet och lyfte inte upp det mer än i boghöjd, och gick oxå onormalt då han väl gick..


Åkte genast dit, men då jag kom dit så var han sej själv. Helt som vanligt..

Kanske han spelade ett spratt på mamma och låtsades vara sjuk för att få mej tillbax till stallen (A) ;)

Men viktigast e ju att han är frisk!

For sen ut på en liten kvällsprommis med honom, pratade om allt möjligt :)

Vi hade tidigare konstaterat att d vore bäst att jag sköljde munnen hans igen en gång om dagen.. första dagen blev nu då! Men han mindes vad d handlade om så han gapade snällt medan jag sprutade vatten med slangen i munnen hans. :)

Nu idag är han ledig för att jag måste verkligen få saker gjort här hemma innan imårn..

Men imårn ska vi si om d blir dressyr eller att fara å plaska med Minea&Mira!


Onsdag & Torsdag ska vi hoppa för Jari Sneck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar