onsdag 6 juli 2011

en vecka

Nu har jag inte igen skrivit nåt.. Men inget speciellt har hänt heller.
Var efter Jartsas träningar ut i terräng med Lerijs. En mysig tur på kanske 1,5h. 

Sen fick han vara lite ledig. Å lite mera terräng. Vi gillar terängturer! :) Å de e mycke roligare att rida dressyr i terrängen än på plan. På plan blir jag utan fantasi ju.. Men i terräng flödar den ;) Hehe! Där lärde sej Lerijs galoppbyten å sånt. 


Igår höll mamma dressyrlektion åt oss. Vi skulle visa hur "duktiga" vi blivit på förvänd galopp.. (Minns ni att jag skrev hon hade plågat oss med det tidigare?) eller har jag ens skrivit...
Men nåja.. träning ger färdighet! Vi övade inte en ända gång, eller en halv kanske, men glömde bort det helt.. Heh.. :)
Nu skulle jag komma kort galopp i ett hörn, sen ut mot mitten en bit, och sen tillbax till spåret utan att byta
Så det var en avo typ, fast förvänd galopp.
Övningen gick bra! Å det såg nog ut som vi övat lite kanske.. ;)
Sen fick hon prova honom. Och hon har ju inte ridit honom på ett år!? Och hon tyckte han har gått fram massor :) Så kul då folk säger det!
Hon gjorde nå piaffer å sånt med honom. Duktig kille!
Som avslutning hoppade jag en liten pysty på 80cm i båda hållen. Måste ju sluta med nåt roligt ;)

Idag kom Camilla Koivula och höll hopplektion åt oss. Vi ska träna inför Söndagens tävlingar! Då ska vi starta 90cm bed. 367.1 & 100cm bed AM5. Spännande!
Allt var lungt tills Camilla sa att Korsnäsplan e liten.. Vi e int så duktiga på små områden..
Så idag övade vi på branta svängar & korta vägar. Lerijs var superbra! Å riktit taggad, nästan som han brukar va på tävling ;) Jipii! Vi hoppade bana på 100cm å en mur, å sen sänkte vi hindren och red en riktit kvick omhoppningsbana för att leka lite. Båda tyckte det var superskåj! Lerijs sku int riktit ha vila sluta ;) 

Nåja. Får se vad jag hittar på med honom imårn. En sak e säker, vi ser framemot söndag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar